Preview

Accounting. Analysis. Auditing

Advanced search

The System of Rating Investment Attractiveness of Businesses

https://doi.org/10.26794/2408-9303-2016--4-50-57

Abstract

In the framework of designing the universal methodology of rating investment attractiveness of businesses the authors offer a solution to the problem of systematizing the modern approaches to assessing the investment attractiveness into conventional and modern ones. The paper focuses on drawbacks of existing methodology of investment analysis including the lack of strategic targeting in modern tools of rating investment attractiveness of businesses which prevents the management from reacting in timely and due manner to the dynamics of external impact beyond their control. The authors propose to use strategic economic analysis as a prospective method of rating investment attractiveness of businesses. The use of such a method makes it possible to decrease the risk of deviation from the strategic direction of business development providing the manager with a range of ready-made solutions and enhancing the credibility of potential investors.

About the Authors

Nataliya S. Plaskova
Plekhanov Russian University of Economics
Russian Federation


Lyudmila O. Petrushina
Plekhanov Russian University of Economics
Russian Federation


References

1. Игонина Л.Л. Инвестиции: учеб. пособие / под ред. д-ра экон. наук, проф. В.А. Слепова. М.: Экономисть, 2005. 478 с.

2. Сергеев И.В., Веретенникова И.И., Яновский В.В. Организация и финансирование инвестиций. М.: Финансы и статистика, 2002. 400 с.

3. Петрушина Л.О. Современные экономические предпосылки обоснования инвестиционной привлекательности коммерческого предприятия // Сборник докладов XXV международной научно-практической конференции «Проблемы современной экономики». Новосибирск: Издательство ЦРНС, 2015. С. 180-185.

4. Фарукшина Ю.М. Оценка инвестиционной привлекательности организации // Молодой ученый. 2014. № 7. С. 419-421.

5. Герасимов Б.И., Сизикин А.Ю., Герасимова Е.Б. Управление качеством: резервы и механизмы: учеб. пособие. М.: Форум; Инфра-М, 2014. 240 с.

6. Крылов Э.И., Власова В.М., Егорова М.Г. и др. Анализ финансового состояния и инвестиционной привлекательности предприятия: учеб. пособие. М.: Финансы и статистика, 2003. 192 с.

7. Асадуллин Р.Г. Инвестиции предприятия: экономическая оценка и управление: учеб.-практ. пособие. Уфа: УГАТУ, 2000. 216 с. URL: http://znanium.com/bookread2.php?book=453127 (дата обращения: 20.04.2016).

8. Чараева М.В. Финансовая оценка инвестиционной привлекательности предприятия // Вестник Финансового университета. 2011. № 1. С. 29-33.

9. Гарнов А.П., Краснобаева О.В. Инвестиционное проектирование: учеб. пособие. М.: НИЦ Инфра-М, 2013. 254 с.

10. Smit Han T.J., Trigeorgis L. Strategic Investment: Real options and Games. Princeton University Press, 2004, 504 р.

11. Мухаметшина Л.Ф. Формирование стратегий повышения инвестиционной привлекательности предприятия // Вестник КГФЭИ. 2009. № 1. С. 25-28.


Review

For citations:


Plaskova N.S., Petrushina L.O. The System of Rating Investment Attractiveness of Businesses. Accounting. Analysis. Auditing. 2016;(4):50-57. (In Russ.) https://doi.org/10.26794/2408-9303-2016--4-50-57

Views: 540


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2408-9303 (Print)
ISSN 2619-130X (Online)