Preview

Accounting. Analysis. Auditing

Advanced search

Accounting Strategy of a Company as a Factor in the Management of Business Value

https://doi.org/10.26794/2408-9303-2017--4-67-72

Abstract

The article deals with the features of formation of the accounting strategy of the company as a factor in the management of business value. From the point of view of financial theory, the indicative financial strategy depends on the content of the account strategy, the adequacy of the company’s mission and the financial interests of the owners. Information of accounting, analysis and auditing should become the methodological basis for planning, budgeting and forward-looking strategies of money indicators, normative cost, economic analysis and internal control in competitive conditions and in case of the gradual lifting of the excessive companies (economically unjustified) legal restrictions of limitations on the choice of accounting policies and methods of evaluation indicators of financial statements.

About the Author

SVETLANA V. Ponomareva
Department of auditing and internal control, Saint Petersburg State University of Economics
Russian Federation


References

1. Мельник М. В. Эволюция методологии экономической устойчивости организаций в условиях инвестиционной экономики // Аудит и финансовый анализ. 2016. № 1. С. 377-386.

2. Бодяко А. В. Концептуальная характеристика роли бухгалтерского учета и контроля в иерархии корпоративной системы управления // Сибирская финансовая школа. 2015. № 3 (110). С. 68-74.

3. Мироненко В. М. Аудит отчетности экономических субъектов топливно-энергетического комплекса // Вестник Университета (Государственный университет управления). 2015. № 3. С. 159-163.

4. Рогуленко Т. М. Теория системности научного познания экономических процессов и ее роль в развитии контроля управления компанией как социально-экономической системы // Вестник Университета (Государственный университет управления). 2014. № 3. С. 173-177.


Review

For citations:


Ponomareva S.V. Accounting Strategy of a Company as a Factor in the Management of Business Value. Accounting. Analysis. Auditing. 2017;(4):67-72. (In Russ.) https://doi.org/10.26794/2408-9303-2017--4-67-72

Views: 501


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2408-9303 (Print)
ISSN 2619-130X (Online)